به توصیه انجمن برنج آمریکا، برنج سفید اگر به درستی نگهداری شود، می‌تواند بیش از ۳۰ سال دوام بیاورد. برنج قهوه‌ای، سیاه و بنفش، اما تنها حدود ۱۸ ماه ماندگاری دارد. این برنج‌های رنگی، هنوز پوسته (سبوس) دارند و محتویات روغنی این بخش، آن‌ها را مستعد اکسید شدن و فساد می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برنج سفید معمولاً برای کاهش وزن ایده آل نیست و سطح بالایی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارد.
رئیس مجلس گفت: بحث مربوط به برنج، گندم و دارو که از موضوعات معیشتی مردم است و موارد دیده شده در تبصره ۱۴ بودجه باید از اولویت‌های تخصیص منابع باشد.
رئیس مجلس گفت: بحث مربوط به برنج، گندم و دارو که از موضوعات معیشتی مردم است و موارد دیده شده در تبصره ۱۴ بودجه باید از اولویت‌های تخصیص منابع باشد.
صومعه سرا- استاندار گیلان با بیان اینکه بازار برنج استان مدیریت می‌شود، گفت: افزایش بهره وری از مسیر مکانیزاسیون کردن می‌گذرد.
رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خرید برنج مازاد کشاورزان گیلانی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر دادو گفت:طبق وعده، برنج مازاد کشاورزان گیلانی با نرخ مصوب توسط دولت خریداری می‌شود.
اطلاعات برگرفته از این ۲۲۰۰ خانوار سطح تهران نشان میدهد که مصرف چای ۱۶ درصد، روغن ۱۵ درصد و ماکارونی ۲۱ درصد نسبت به بهار سال گذشته کاهش داشته است.
آغاز خرید برنج به وسیله زنجیره‌ها و بازرگانان قیمت برنج هاشمی را ۱۳.۶ و طارم عطری را ۵.۶ درصد کاهش داد.
شیرینی برنجی یکی شیرینی‌های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان‌های غربی کشور (مخصوصا کرمانشاه) است.
اخذ شناسه کالا برای ثبت سفارش واردات برنج ضروری بوده و بر اساس نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی واردکنندگان تا ۲۵ تیر مهلت دارند تا برای دریافت شناسه کالا اقدام کنند.
شاید تا به حال اسم رژیم غذایی BRAT را نشنیده باشید. BRAT مخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست است. ادعا می‌شود که دنبال کردن این رژیم غذایی در درمان اسهال اثرگذار است. موز و سس سیب استفاده شده در این رژیم غذایی یک ترکیب خوشمزه را تشکیل می‌دهند. حواستان باشد در مصرف مواد غذایی زیر زیاده روی نکنید، چون این کار ممکن است ناراحتی بیشتر معده را به دنبال داشته باشد.
رز‌های ماندگار یا جاودان اصولا به صورت تک شاخه به فروش می‌رسند و قیمت هر شاخه با توجه به سایز گل، رنگ، برند تولید کننده آن و جنس باکسی که در آن قرار می‌گیرد می‌تواند بین ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومان متفاوت باشد.
برنج پس از پختن در دمای اتاق می‌تواند حاوی باکتری‌های مختلفی باشد که تکثیر می‌شوند و سموم مضر را آزاد می‌کنند. این گاهی اوقات منجر به مسمومیت غذایی با این باکتری می‌شود. بسته به نحوه تهیه، پخت و نگهداری برنج پس از پختن، می‌توانید از این امر اجتناب کنید.
امروز صحبت از ۵۰ تا ۶۰ درصدی دپو برنج داخلی در انبارها است؛ قیمت تمام شده بالا و کاهش سطح درآمد جامعه سبب شده تا برخی محصولات بدون بازار تقاضا از بین بروند.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که برنج پخته بیرون از یخچال به دلیل رطوبت فراوان شرایط بسیار مناسبی برای رشد باکتری دارد، گفت: در صورت نگهداری در دمای بالای پنج درجه، برنج خیلی زود خراب می‌شود.
برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه می‌کنیم و به اندازه‌ای آب روی برنج می‌گیریم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.
برنج لیمو ترش غذایی است که در این مطلب با روش پخت و مواد موجود در آن آشنا می شویم. ماده اصلی این غذا برنج است. بنابراین برای وعده ناهار مناسب می باشد.
برنج قهوه‌ای منبع سرشار فولات، ریبوفلاوین (B ۲)، پتاسیم و کلسیم نیز است. علاوه بر این برنج قهوه‌ای دارای درصد منگنز بسیار بالایی نیز هست. این ماده معدنی برای بسیاری از فرآیند‌های بدن مانند استخوان‌سازی، بهبود زخم، متابولیسم انقباض عضلانی، عملکرد عصبی و تنظیم قند خون، نقش حیاتی را ایفا می‌کند.
رشت -رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج در سبد کالاهای اساسی قرار می‌گیرد، گفت: مسئولان استان گیلان به جد پیگیر قرارگیری برنج سبد کالای اساسی هستند.
ثبت سفارش واردات برنج از هند متوقف شد.
تحقیقات پژوهشگران نشان داد شیوع سندرم های متابولیک پس از زایمان در زنانی که از روش های کمک باروری استفاده می کنند ۲۰.۸ درصد و در زنانی که به شکل طبیعی باردار شده بودند ۱۰.۹ درصد است.
در روش پخت برنج به صورت کته، آب در برنج باقی مانده و آرسنیک آن خارج نمی‌شود. اما در پخت برنج به صورت آبکش، مقداری از آرسنیک آن خارج می‌شود؛ بنابراین از نظر بهداشتی، برنج آبکش سالم‌تر از برنج کته است
برنج آبکش سالم‌تر است یا کَته؟
رشت- رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان به خروج برنج از سبد محصولات استراتژیک توسط جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده برنج دوباره به سبد محصولات استراتژیک بازگشت.
لایحه تشکیل بورس اوراق بهادار تهران در اردیبهشت ۱۳۴۵ در مجلس شورای ملی تصویب شد و در پانزدهم بهمن ۱۳۴۶، بورس تهران آغاز به کار نمود، روز گذشته پنجاه و چهارمین سالگرد تشکیل بورس اوراق بهادار در ایران بود که به عنوان روز سهامدار نامگذاری شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ